25 вересня 2025 року в Києві, у просторі UNIT.City, відбулася презентація концептуальних засад освітніх галузей у межах політики «Освіта для життя» — комплексної ініціативи МОН Фейсбук, Інстаграм, Телеграм, LinkedIn, Твіттер (Х), Viber, спрямованої на продовження та підсилення реформи Нової української школи.
Серед учасників цього масштабного заходу була й Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 23 Полтавської міської ради Полтавської області, яку представляв учитель історії та шкільний психолог Кінаш Андрій. Його участь у події стала важливим кроком для нашої школи в напрямі впровадження нових освітніх практик і формування сучасного навчального середовища.
Подія складалася з кількох ключових частин:
- Офіційне відкриття. До учасників звернулися Оксен Лісовий, Міністр освіти і науки України, та Енріке Аласіно, старший фахівець з питань освіти Світового банку.
- Презентація концептуальних засад освітніх галузей. У двох сесіях було представлено нові підходи до мовної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної, громадянської, мистецької та фізичної освіти. https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-kontseptualnykh-zasad-osvitnikh-haluzei-ta-dorozhnoi-karty-realizatsii-kontseptualnykh-zasad-osvitnikh-haluzei-na-2025-2030-roky
- Виступи про інтеграцію змісту й простору НУШ. Заступниця міністра освіти та науки Надія Кузьмичова розповіла, як освітні простори можуть підтримати реалізацію нових підходів.
- Презентація ключових продуктів. Представлено цифрову платформу «Освіта для життя» http://educationforlife.mon.gov.ua та гайди для оновлення шкільних просторів.
- Панельна дискусія для вчителів. Обговорювали, як концепції освітніх галузей можна реалізувати на практиці.





Політика «Освіта для життя» має на меті створити цілісний освітній досвід, де зміст освіти, методики викладання та освітній простір поєднуються між собою. Вона реалізується поетапно до 2030 року:
- пілотування оновленого змісту в окремих галузях;
- запуск цифрової платформи;
- створення нових підручників;
- модернізація шкільних просторів.
Участь учителів із різних регіонів України, зокрема представників Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23 Полтавської міської ради Полтавської області, дозволяє зробити ці зміни ближчими до потреб конкретних шкіл та учнів.
Чому концептуальні засади освітніх галузей важливі?
Освіта має відповідати на виклики сьогодення і пропонувати учням й ученицям знання, які вони зможуть використати в повсякденному житті. Нині є чимало вдалих практик, але й не менше тих, які потребують змін. У концепціях збережено найкращі елементи освіти та запропоновано рішення для вдосконалення менш дієвих підходів.
На основі концепцій до 2030 року буде оновлено модельні навчальні програми для всіх освітніх циклів, змінено підходи до створення та експертизи підручників, розроблено нові програми професійного розвитку вчителів і освітніх управлінців. Також буде модернізовано освітні простори та оснащення відповідно до спеціальних нових рекомендацій.
Захід «Освіта для життя: презентація концептуальних засад освітніх галузей» організований Міністерством освіти і науки України Фейсбук, Інстаграм, Телеграм, LinkedIn, Твіттер (Х), Viber в межах спільної програми зі Світовим банком LEARN — «Підвищення доступності та стійкості освіти в умовах кризи в Україні» та у співпраці зі студією онлайн-освіти EdEra Facebook, Instagram


